FAQ Payday




Wat is Payday?
Payday is een applicatie van ABN AMRO die ervoor zorgt dat jij vervroegd toegang krijgt tot jouw loon. Met Payday kun je als uitzendkracht bepalen wanneer er wat wordt uitbetaald en heb jij de regie in de hand!

Hoe werkt Payday?
Nadat je je hebt aangemeld voor Payday sturen wij je een gebruikersovereenkomst. Zodra deze is getekend activeren wij Payday in je account en kun je met een unieke code de Payday App downloaden.

Na het werken van een dienst vul jij jouw uren direct in via de FlexApp van 365Werk, deze dien je te installeren op je telefoon. Zodra je je uren gecontroleerd en verstuurd hebt wordt het voorschot beschikbaar gesteld in de Payday App vanaf de dag dat je bent geactiveerd. Jij hebt vervolgens de mogelijkheid om vanuit de Payday app jezelf vervroegd uit te laten betalen. Je hebt het geld binnen één minuut op jouw rekening. Je kan Payday elk moment van de dag gebruiken, ideaal toch?

Waarom moet ik de Payday app downloaden?
De Payday app is ontwikkeld in samenwerking met ABN AMRO. Om gebruik te kunnen maken van Payday koppelen wij jouw 365Werk account aan de Payday app.

Kan ik Payday ook gebruiken zonder ABN AMRO rekening?
Ja! Je hoeft geen klant te zijn bij ABN AMRO om de Payday app te kunnen gebruiken. Payday betaalt naar alle Europese bankrekeningen uit.

Kan ik Payday bij elke dienst of vacature gebruiken?
In principe kan er bij elke vacature gebruik gemaakt worden van onze Payday service. Uiteraard kunnen er uitzonderingen voorkomen, bijvoorbeeld bij vacatures waar je direct op contract bij de opdrachtgever gaat. Heb je hier vragen over? Neem contact met ons op en wij kijken direct of jij gebruik kan maken van Payday!

Zitten er kosten aan het gebruik van Payday?
Nee, er zitten voor zowel jou als je opdrachtgever geen kosten aan verbonden! Het is een extra service die wij als uitzendbureau aan jou aanbieden! Je mag er zelf voor kiezen om hier gebruik van te maken.

Hoeveel procent van mijn loon kan ik direct uitbetalen?
In de Payday app wordt 70%* van jouw bruto loon beschikbaar gesteld en dit kan je direct uitbetalen. Waarom niet 100% horen we je denken? We houden een percentage in voor de loonbelasting. Hiermee voorkomen we dat je achteraf geld moet terugbetalen. Wanneer we te veel hebben achter gehouden ontvang je dit met de normale uitbetaling.
*Wanneer je je loonheffingskorting uit hebt staan zal het voorschot 50% zijn.

Toeslagen en vergoedingen zoals onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding en de uitbetaling van vakantiedagen en vakantiegeld verloopt via de reguliere uitbetaling. Dit valt dan ook niet onder het voorschot en kun je niet via Payday opnemen.

Mijn unieke verificatie code lijkt het niet te doen (of heb ik niet ontvangen)
Wanneer wij jou aanmelden voor Payday behoor jij automatisch een code per sms te ontvangen. Is dit onverhoopt toch niet gebeurd? Neem dan contact met ons op. Dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk alsnog een eenmalige code ontvangt.

Hoe kan ik zien welke diensten zijn uitbetaald en welke nog open staan?
Je kunt je loonperiode inzien in het dashboard van de Payday App onder “openstaand” of “afgerond”. In de loonperioden staan je gewerkte diensten en de opbouw van je periode. Deze opbouw bevat:
- Vervroegd uitbetaald: Het bedrag dat je zelf via Payday heeft laten uitbetalen.
- Automatisch uitbetaald: Het nog openstaande bedrag dat na het beëindigen van de loonperiode en berekenen van je nettoloon automatisch naar je rekening is uitgekeerd.
- Totaal verdiend: De som van verdiensten in de loonperiode.
- Balans: Het bedrag dat nog in Payday beschikbaar is voor vervroegde opname.

Wat bekent 'pending' en waarom staat de betaling 'on hold'?
In dit geval is er een limiet overschreden en moet de betaling door ons worden goedgekeurd. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met het aantal ingevulde uren. Om dit te voorkomen willen we je dan ook vragen om je uren zoveel mogelijk gelijk na je dienst in de FlexApp in te vullen.

Wat gebeurt er met mijn loon wanneer ik Payday even niet gebruik?
Wanneer jij jezelf niet hebt uitbetaald via Payday ontvang jij jouw loon gewoon via de (vier) wekelijkse of maandelijkse uitbetaling (dit is afhankelijk van je opdrachtgever).

Is mijn data veilig?
Payday is veilig en betrouwbaar omdat de applicatie voldoet aan alle strenge veiligheidseisen van ABN AMRO. Wil je meer weten over hoe ABN AMRO omgaat met jouw persoonsgegevens, lees dan het privacy statement.

Kan een betaling via Payday vertraging hebben?
99,9% van de betalingen staan binnen 1 minuut op je rekening. Het kan voorkomen dat er een keer een hobbel in de weg zit. Maar maak je geen zorgen, jouw geld is altijd veilig. Elke vijf minuten zal ABN AMRO automatisch opnieuw proberen jouw transactie uit te voeren. Mocht de vertraging langer dan een dag duren? Dan staan wij van 365Werk voor jou klaar om het probleem op te lossen.

Kan ik elk moment stoppen met Payday?
Wanneer je gebruik gaat maken van Payday en je jouw betaalfrequentie toch weer wilt aanpassen, is dit uiteraard geen enkel probleem! Neem contact op met onze medewerkers en wij passen het voor je aan.

Vanuit welke rekeningnummer wordt het geld overgemaakt?
Je loon en voorschot wordt vanuit Payday inzake 365werk overgemaakt. Op je loonstrook zie je daarnaast het IBAN nummer van ABN AMRO staan die je ook in je gebruikersovereenkomst terugvind. Hier zie je dus niet je eigen IBAN nummer terug, maar wees gerust hier wordt het loon uiteraard wel op overgemaakt!

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over Payday?
Je kan ons op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur bereiken via de chat op de site of op het telefoonnummer 050-3050086. Liever even mailen? Dat mag natuurlijk ook! Gebruik hiervoor het mailadres: [email protected].

Bijgewerkt op: 01/02/2024

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!